Keresés...

Krimirajongók, figyelem! Itt az új magyar „domestic noir” regény

A könyvrajongóknak nem kell bemutatni a Holtodiglan, A Lány a vonaton vagy Az özvegy című regényeket. Ezekben a sikerkönyvekben két közös dolog van: a domestic noir műfajában íródtak, és a nagyrészt női szerzők által jegyzett történetekben csak a felszínen tűnnek normálisnak a kapcsolatok, a családok. Augusztus 15-től egy magyar pszichológus-írónő könyvét vehetik kezükbe a műfaj kedvelői.



Kóbor Barbara regénye egy harmincas, párizsi nő fejlődéstörténete, aki megpróbál kiszabadulni párkapcsolati börtönéből. Brutális férje elől évek óta álmodozásba menekül, mígnem váratlanul bűntény áldozatává válik. Miközben az életben maradásért küzd, kinyílik számára a remény kapuja, hogy megmeneküljön a legveszélyesebb embertől: a férjétől.

Képzeljük el a következőt: álmosak vagyunk, a legjobb volna elaludni. De ahogy hirtelen álomba merülünk, majd pillanatok múlva felriadunk, úrrá lesz rajtunk a pánik. A legnehezebb: uralkodni magunkon és normálisnak maradni. Éber és tiszta gondolkodásúak akarunk lenni, így muszáj arra gondolnunk, hogy túléljük ezt az éjszakát. Holott karunkból már kifutott minden vér. Izmaink megkövültek. Nem érzünk semmit. A csuklónkat szorító kötelet sem.

A domestic noir az utóbbi évek egyik legsikeresebb új műfaja. A főként női szerzők tollából született alkotások a kapcsolati, családi diszfunkcionalitás talaján kicsírázó gyilkos konfliktusokat tárják fel. A műfaj egyik jellegzetessége, hogy a párkapcsolati játszmákból, bántalmazásból eredő, fokozatosan kibontakozó „magasfeszültség” váratlan megoldási módok felé sodorja a szereplőket. A domestic noir mindig lélektani dráma a nő vagy a pár mindkét szereplőjének szemszögéből felépítve, gyakran bűncselekménnyel ötvözve.


Az utolsó nap éjszakája című regény az Athenaeum Kiadó gondozásában jelent meg. Egy részletébe itt bele lehet olvasni.


A történetről

Séverine Bonheur, a harmincas évei közepén járó párizsi hobbiújságíró örömtelen házasságban, unalmas életet él. Gyáva ahhoz, hogy otthagyja politikai karrier előtt álló, brutális férjét. Hogy ne őrüljön meg, úgy lép ki valóságból, hogy tökélyre fejleszti az ábrándozást. Aztán egy szilveszteréjszakán rejtélyes bűncselekmény áldozatává válik, és onnantól egyszerre lélegzetelállítóan izgalmas lesz az élete…

Kóbor Barbara első regényében a kiszolgáltatottság és az öntudatra ébredés állomásain vezeti végig az olvasót; szövevényesen felépített lélektani krimijében egy olyan nő agyába pillanthatunk be, aki kalickába zárt madárkaként vergődik, egészen addig, amíg valóban foglyul nem ejti egy sorozatgyilkos. Az események felpörögnek, a szereplőgárda egyre színesebb lesz, a cselekmény szálai pedig egyre kuszábbak, egészen a bravúros végkifejletig.

A szerzőről

A szerző 1976-ban született Budapesten. Az ELTE pszichológia szakán végzett. Az írás mellett vállalati szervezetfejlesztési feladatokkal és fordítással foglalkozik. Nagyon érdekli a politika és a média működése. Van egy tizenéves fia.

A könyvrajongóknak nem kell bemutatni a Holtodiglan, A Lány a vonaton vagy Az özvegy című regényeket. Ezekben a sikerkönyvekben két közös dolog van: a domestic noir műfajában íródtak, és a nagyrészt női szerzők által jegyzett történetekben csak a felszínen tűnnek normálisnak a kapcsolatok, a családok. Augusztus 15-től egy magyar pszichológus-írónő könyvét vehetik kezükbe a műfaj kedvelői.


 
Elejére!